2012. január 19., csütörtök

Nem minden arany, ami fénylik

Ne dőlj be minden kecsegtető ajánlatnak, csak ésszel...

Az utóbbi egy-két hónapban több olyan munkaajánlatot is kaptam, amikor a másik fél keresett meg. Sajnos, ha már valahol tudják az adatainkat és nem kezelik bizalmasan, olyanok kezébe kerülhet - akik nem éppen jó szándékú emberek.
Egy olyan esetet szeretnék kiemelni, ami annyira gyanús volt, hogy végül a gondolatát is elvettem annak, hogy személyes találkozóra kerüljön a sor.


Tavaly évvégén, az egyik közösségi portálon kaptam levelet egy "hölgytől". 
Megnéztem az adatlapját és az illető a levél küldése előtt regisztrálta magát - ami már alapjáraton elgondolkodtató.
A levél tartalma röviden pedig a következő:
,, Nagyon szimpatikus vagy, Wellness területén van vállalkozásom, jól szituált/megbízható/vezető ambícióval rendelkező/lelkiismeretes embereket keresünk meg, ha pénz kell és dolgoznál nálunk hívj fel."
Értem én az első benyomáson alapuló szimpátiát, de hogy lehetek én szimpatikus egy cégvezetőnek - régi kék hajas és agyon piercingezett fejű fotók alapján? Ugyanis az előző bejegyzésemben is említettem, amikor olyan frizurám és külsőm volt, felnőttektől kaptam meg, hogy soha nem fogok kelleni senkinek munkaerőként ilyen megjelenéssel.
Nem baj, felfogom nyitottságnak. Nem mindenki zárkózik el az extremitás elől.
Aztán, ha már a vállalkozását említi, miért nem írja a le a cége nevét? Vagy esetleg hivatkozásokat miért nem illesztett be, ahol olvashatok bővebben is a cégéről?
Utána meg elkezdi sorolni, hogy milyen embereket keres meg - honnan tudja, hogy jól szituált vagyok e? Illetve megbízható és vezető típus? Amikor még egy szót sem váltott velem.
Ám ezekre első olvasásra nem forogtam rá, hanem megörülve a lehetőségnek, egyből reagáltam. Mégpedig, hogy érdekelne a munka, elküldeném az önéletrajzom, hogy lássa, milyen tudással és tapasztalattal rendelkezem - milyen készségeim vannak. S érdeklődtem a munka mi-voltjáról, hogy milyen feladatokat kellene ellátnom.
Erre a "hölgy" felháborodva reagált, hogy aki munkát keres az minden lehetőséget megfog. Szinte támadó jelleggel nekem esett, hogy én ne kérdezgessek, hanem találkozzunk már másnap.
No, nekem itt vált nagyon gyanússá a dolog - nem érdekli az önéletrajzom? Nem válaszol a kérdéseimre? 
Illetve az adatlapján lakhelynek Budapest volt bejelölve - nekem ne mondja senki azt, hogy egy cégvezető átutazza a fél országot azért, hogy találkozzon egy személlyel, akiről semmit nem tud, csak a fotók alapján szimpatikusnak találta...
Arról nem is beszélve, hogy a 2. támadóbb jelegű levele dugig volt helyesírási hibával. Könyörgöm, engem ne nézzen madárnak senki.

Ha munkát ajánlanak neked, de semmit nem akarnak mondani róla, titokzatoskodnak és erőltetik a személyes találkozót - inkább felejtsd el, annyi rosszat hallani a mai világban, senkinek nem hiányzik a baj - légy óvatos.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése