2012. január 12., csütörtök

Az első benyomás

Kaptam egy emailt, amely egy nyereményjátékra invitált. Írni kellett az első benyomásról gondolatokat, véleményt, saját kis sztorikat.
Szinte azonnal megszállt az ihlet és kreáltam egy rövidke szöveget, csak sajnos olyan ,,rövid" lett, hogy az 500 karakteres határt átléptem 1500-al. Így nem tudom részt vehetek e, mindenesetre itt megosztom az írást. :)



Ne ítélj elsőre


Láss a fal mögé

Az első benyomás valóban sokat számít, ez azonban kétoldali dolog. Nem elég az, hogy ápolt, üde, egészséges a megjelenésünk, nagyon számít az is, hogy a másik fél mennyire empatikus. Sokan egyből elítélünk, sztereotípiákat alkotunk. Én az iskolákban rendszeresen áldozata voltam sztereotip gondolkodásmóddal rendelkező diákoknak és tanároknak egyaránt.

Fiatalabb koromban engem is magával ragadott a lázadási vágy, a metal és rock zene. Derékig érő fekete hajam volt, amelyhez fekete ruhákat viseltem – amolyan gótikus stílusban. Alapvető volt számomra a külsőm ápolása. A hajam is azért tudott ilyen hosszúra nőni, mert rendszeresen kezeltem, nem csak kívül, hanem belül is odafigyeltem az egészségem megtartására. Vitaminokat szedtem, napi 3 liter vizet ittam, emellé rendszeresen ettem. A hajamat samponozás után mindig balzsamozta, először kimosós,- utána pedig ,,Ne mosd ki” balzsammal. Ezen kívül hetente pakolást tettem rá. Nélkülözhetetlen volt az arcápolás és egy jó smink. Tehát nagyon odafigyeltem, de hiába volt rendezett külsőm, amiatt, hogy fekete ruhát hordtam, az idegen emberek elsőre tartózkodtak tőlem és többnyire elítéltek. Azonban amikor valamilyen oknál fogva közelebb kerültek hozzám, ájuldoztak, hogy milyen kellemeset csalódtak bennem – hiszen egy értékes, vidám, kedves ember vagyok, aki szerethető nagyon!

Középiskola után, amikor elkezdtem az egyetemet, úgy éreztem ideje továbblépni és nem leragadni ennél a dühöngő, ,,fekete” korszaknál. Éles volt a váltás – platina szőke lettem és a hajamba kék tincseket rakattam. Természetesen továbbra is kinéztek, mert nem voltam egy átlagos külsejű lány a többi diákhoz hasonlóan. Az egyik tanárom ezt a fejemhez is vágta egyszer, szó szerint a következők hangoztak el a szájából:

,, Nézzetek rá, szőke/kék haj, piercingek – ki akarná őt így alkalmazni? Ki akarná őt fel venni dolgozni? Őszinte leszek, nekem is negatív volt a véleményem róla, azonban amikor láttam, hogy kitűnő tanuló és szorgalmas diák, rájöttem, hogy nem egy suhanc az utcáról.”

Mindig közvetlen, barátságos és szorgalmas diáklány voltam, az összes bizonyítványom kitűnő lett. Ám lehet az ember belül bármilyen, lehet ápolt és tiszta – ha egyéniséged van és stílusod – sajnos benne van a pakliban, hogy negatívan leszel leírva mások által.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése