2012. január 30., hétfő

Kényeztető nap az AVON-nál

Hogy a tanácsadónők érezhessék, fontos és megbecsült tagjai a cégnek

Január 28-án került megrendezésre Debrecenben az 53as körzetszámmal rendelkező AVON székhelyen a tanácsadónőik számára egy wellness nap. S hogy én hogyan keveredtem el egy ilyen bennfentes eseményre?!

Barátnőm, Ibi (aki kozmetikusnak tanul) a hét elején lelkesen mesélte levélben, hogy az egyik kedves ismerőse látva azt, hogy mennyire ügyes – meghívta őt sminkesnek a szombaton tartandó AVON kényeztető napra. Eleinte óckodva kérte ki véleményem arról, hogy elvállalja e a felkérést, mivel pár hónapja szerezte meg sminkes oklevelét és  hasonló eseményen nem vett még részt. Természetesen bíztattam őt, mivel tehetséges és ezzel a nappal csak nyerhetett. Gyakorlatot, tapasztalatot és egy pozitív élményt, arról nem is beszélve, hogy az ilyen szakmabeli rendezvényeken nagy ismeretségre lehet szert tenni.
S kapva az alkalmon, felajánlottam Ibinek, hogy elmegyek fotókat készíteni; többek között róla munka közben és elkészített remekműveiről. Hiszen nincs jobb csalogató a leendő vendégei számára, mint referencia fotók az alkotásairól. Egy kép többet mond ezer szónál.
Reggel fél kilencre értünk a szalonhoz, ahol megismertem Ibi invitálóját, Adriennt és a nap szervezését kezdeményező Zsírosné Marikát. Marika egyébként a körzet vezető koordinátora.
Amikor beléptünk a helyiségbe, először elővett az ámulat, leesett az álam és kislányos csillogó szemekkel fürkésztem körbe. Egy igazi csajbarlang! Mindenhol sminkek; szemhéj festékek, szemhéj púderek, tusok, szempillaspirálok, alapozók, körömlakkok, korrektorok, rúzsok, szájfények, táskák, krémek, parfümök és még sorolhatnám. Tehát minden, amire egy igazi nőnek szüksége lehet.






Marika nagyon kedves volt és készséges, körbevezetett minket, megmutatott mindent, hogy mit hol találunk. S amikor meghallottuk a szavakat a szájából, hogy bármit használhatunk, amire szükségünk lehet – nagyra nyílt szemekkel, gyermeki sóvárgással kezdtünk el ácsorogni a szekrények előtt és nézni a millió szebbnél szebb, jobbnál jobb sminket – alig tudtunk választani abból a sok csodából.
Egy kisebb tárgyalóhoz hasonló szobában kapunk helyet, két manikűrös és egy másik sminkes lány mellett. Kezdésre, azaz kilenc órára teljesen előkészültünk, minden szükséges eszközt kipakoltunk a könnyed munkavégzés érdekében. Itt még segítettem Ibinek, utána megkezdődött a komoly munka… Egyébként a kényeztetésre érkező tanácsadónők választhattak a smink, a manikűr vagy parafinos kézápolás között.







Megérkezett az első vendég, aki sminket szeretett volna, méghozzá füstös hatásút. Ibi elkészítette a precíz alapozást, majd nekilátott a szem festéséhez. Gondos odafigyeléssel festette a lány szemére a púdert. A végeredmény szép lett, mindenkinek nagyon tetszett. Eközben folyamatosan jöttek a szépülni, frissülni, pihenni vágyók, s lassan azt vettem észre, hogy minden szakember keze alatt szinte futószalag szerűen cserélődtek az emberek.  Én persze serényen kattintgattam.
Ibi megállás nélkül sminkelt (ahogy a többi meghívott manikűrös és sminkes is) délig, majd egy kis pihenőt tartva folytatta a munkát egészen három óráig.  A korosztály vegyesen középiskolásoktól kezdve nyugdíjasokig megtalálható volt, így kicsit belekóstolt abba, hogy milyen a különböző bőrtípusokon való alapozás és egyéb folyamatok.










Ahogy nézelődtem, figyelgettem a tetszetős kreációkat - odalépett hozzám egy hölgy bemutatkozni; Kasza Tünde és beszélgetésbe elegyedtünk.
Mesélt nekem az AVONról, a tanácsadónők feladatairól és lehetőségeikről, kedvezményekről és akciókról. Nagyon tetszett minden, amit mesélt, és megtudván azt, hogy nincs semmilyen elvárás, vagy buktató abban, ha valaki regisztráltatni szeretné magát és tanácsadónői pályára lép – úgy döntöttem én is belépek. Veszíteni semmit nem veszíthetek, így indultam neki.
Mielőtt távoztam volna a helyről, rábeszéltek, hogy próbáljam ki a paraffinos kézápolást.
Olvadt paraffint tartalmazó gépbe kellett mártani a kezünket, amire kesztyűt húztak, majd törölközőbe bugyolálták. Kellemesen meleg volt, majd 20 perc után le kellett szedni. A kezem érezhetően puhább és selymesebb tapintású lett.



Úton hazafelé és még otthon is, rengeteg kérdés járt a fejemben – az AVONnal és a tanácsadónőséggel kapcsolatban, így felkerestem Tündét és informálódtam tőle ebben a témában.
Elmesélte, hogy a körzetükben összesen 56 koordinátor és körülbelül 1200-1500 tanácsadónő dolgozik. S ezen a wellness napon az ő csapatából, olyan 15-en jelentek meg. Hozzátette - A koordinátoraim, akikre nagyon büszke vagyok, ők a mai napon igen aktívan részt is vettek, mellettem haladnak és dolgoznak, ezáltal egymást segítve haladunk ki-ki a célja felé.
- Minden héten van valamilyen tréningünk; arcápoló, smink, legaktuálisabb új termékismertető, illetve félévente Tanácsadónői konferencia, amely most lesz február 6-án a DIVINUS Hotelben. - válaszolta arra a kérdésemre, hogy milyen időközönként szerveznek hasonló csapatépítő programokat.
Tünde 1999 óta az AVON aktív tagja, kezdetben tanácsadónőként tevékenykedett, két éve pedig koordinátor.
-   Most egyébként a négy koordinátori szintből a harmadikon állok, senior szinten, amely igen nagy és alapos odafigyeléssel, és folyamatos munkával jár.
S zárásként elmondta - Büszke vagyok arra, amit elértem, és amit csinálok. Nélkülözhetetlen megemlítenem, hogy Zsírosné Marika személye nagyon fontos számomra és az ő elkötelezettsége az Avon felé. Megtisztelő, hogy vele dolgozhatok, és köszönet is neki érte.

Nagyon jó nap volt. Mindenki jól érezte magát és sok új élménnyel gazdagodott.  Ibi rengeteg csodálatos sminket készített el, sok új embert ismertünk meg és beleláthattam az AVON nyújtotta lehetőségekbe és az ott szorgoskodó tagok elhivatottságába.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése