2012. április 20., péntek

Kínzó ébredés

Azaz a reggeli torokfájás

Bizonyára sokakkal előfordult már, hogy reggel kellemetlen torokfájásra eszmélt.
Velem nagyon ritkán esik meg, viszont miután a napokban ismételten erre az érzésre keltem, úgy döntöttem,utána nézek, mitől lehet ez - mitől alakul ki. Mivel ilyenkor az első gondoltam az, hogy egy fantasztikus torokgyulladást tettem magamévá - és már számolgatom, melyik gyógyszerre mennyit kell majd költenem.
S aztán mégis fél óra múlva, mintha mi sem történt volna. Volt torokfájás - nincs torokfájás. Egyszer csak elmúlik magától.



Ami okozhatja:
- Száraz levegő.
- Garatfertőzés.
- Étel, Ital.
- Reflux betegség.

Ha a levegő páratartalma a lakásban/szobánkban nem megfelelő, azt a szervezetünk napközben jelzi - például köhögéssel, sűrűn nehéz levegővétellel. A száraz levegő ellen léteznek párásító készülék, nedves/párás levegő ellen pedig a páramentesítő kütyü.


Amikor a fájdalom elmúlik, viszont látható a torkunkon a pirosság - valószínűsíthető, hogy enyhe garatfertőzésünk van. Ilyenkor az immunrendszerűnket kell erősíteni, az orvosnál 100x hallott rituális módszereket; C-vitamin, sok folyadék/tea, zöldség/gyümölcs.

Azt pedig csakis magunknak tudjuk kitapasztalni, hogy melyek azok az ételek és italok, amelyekre nem érzékeny a torkunk.
Gondolok itt a durvább textúrájú ételekre, illetve a brutál bubis üdítőkre.

S a torokfájás lehet előjele egy komolyabb betegségnek; a refluxnak. Ami nem más, mint a gyomorsav visszafolyása a nyelőcsőbe - s végül kimarhatja a torkot.

Én mindenesetre azt ajánlom, hogy amíg nem sűrűsödik a jelenség és tudjuk mitől van - igyekezzünk kezelni/korrigálni/kiiktatni a zavaró tényezőket az egészségünk érdekében - ha pedig félelmeink vannak, forduljunk orvoshoz.
De ne essünk abba a hibába, amibe én sokszor beleesek - sosem kell a legrosszabbra gondolni, és nem kell egyből orvoshoz szaladni, hogy reflux betegek vagyunk! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése