2011. február 10., csütörtök

A ventilátorok a kelendőbbek

Az időjárási viszonyok nagyban meghatározzák a klíma- és légtechnikai eszközök vásárlásának mértékét. Bejártuk a megyeszékhely legtöbb műszaki üzletét és áruházát, érdeklődtünk a klímaberendezések és ventilátorok értékesítésével kapcsolatos tapasztalataikról.
Az áruházak kínálata
A légkondicionáló berendezésekkel szemben a ventilátor a kelendőbb termék – ezt az is meghatározza, hogy a beszerelést igénylő split klíma költségesebb. Akadt olyan üzlet, ahol a forgalom fele a ventilátor-eladásnak köszönhető.
Bár a közelmúlt nagy esőzései után kissé visszaesett az érdeklődés, a hirtelen meleggel, kánikulával látványosan nőtt a vevők száma is.
Júniusban és júliusban vásárolnak a legtöbbet klímát, augusztusra az ő számuk csökken. Van olyan eset, hogy kifejezetten akciós példányt keresnek vagy konkrét márkát, azonban ha nincs készleten, mindenképpen más fajtát visznek a vevők, hiszen szükségük van hűtést szolgáló berendezésre. Az üzleteknek általában mindig van raktáron árujuk, tehát nincs arra példa, hogy ne tudnának kiszolgálni egy vevőt, illetve folyamatosan szállítanak nekik a hiányban lévő termékekből, így megvan az utánpótlás.


Háromszor annyit vásárolnak
Bednár József, a Media Markt debreceni ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a tavalyi nyári időszakhoz képest, most háromszoros a darabszám-értékesítésük – ez a kánikula számlájára írható, mivel tavaly ilyenkor nem volt ilyen meleg. Üzleteikben a split klímák és a mobilklímák egyenlő arányban fogynak, de náluk is a ventilátor a vásárlók kedvence.
HBN - VVN


Információ gyűjtés közben ért egy számomra vicces szituáció. Az egyik üzletben, mikor készítettem volna interjút a kommunikációs menedzserrel, szinte nekem esett, hogy nekem van e engedélyem arra, hogy kérdezzek. :D Tehát ha én átlagos, hétköznapi vásárlóként akartam volna érdeklődni, hogy melyik elektronikai cikk a kelendőbb üzletükben, akkor is engedélyt kellett volna vigyek... :)

Ez a cikkem a haonon is megtalálható.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése